gaseste o masina rulata buna

Când cauți o mașină rulată bună, sigură, există mereu riscul de a da peste vânzători escroci. Cel mai des în cazul vânzătorilor privați care caută să obțină un profit rapid, dar unii dealeri mici cu practici dubioase pot încerca, de asemenea, să te păcălească. Intervențiile neautorizate asupra diverselor componente ale mașinii nu numai că te pun în pericol de a fi nevoit să plătești reparații costisitoare pe viitor, ci te pun și în pericol fizic, deoarece se poate ca mașina să nu mai asigure siguranța în caz de accident. Sau poate nici măcar în caz de deplasare normală pe șosea.

În numeroșii lor ani de experiență, inspectorii auto Spotawheel au întâlnit o mulțime de improvizații și trucuri menite să ascundă defecțiuni sau probleme. Acesta e unul dintre motivele pentru care respingem 9 din 10 mașini care ne sunt propuse. În acest articol, vă vom spune despre cele cinci cel mai des întâlnite trucuri reale descoperite de către inspectorii noștri.

1. Kilometraj fals

După cum am scris într-un articol anterior, falsificarea kilometrajului este în continuare cel mai des întâlnit truc de pe piața de mașini rulate, așa că nu e deloc surprinzător că se regăsește pe această listă. Este o tactică la care apelează mulți escroci pentru a face o mașină să pară mai puțin “obosită”. Prin reducerea kilometrilor, acești vânzători te fac să crezi că mașina e mai puțin uzată și mai bine îngrijită. Realitatea e că necunoașterea kilometrajului efectiv va complica programul de întreținere și va aduce unele surprize costisitoare. De exemplu, dacă o anumită piesă trebuie înlocuită la 150.000 km și tu cumperi o mașină cu un kilometraj fals de 90.000, vei crede că ești încă departe de acea înlocuire. Dar kilometrajul real e 140.000, așa că… surpriză! Și ce se întâmplă dacă nu afli kilometrajul real și nu înlocuiești piesa la timp? S-ar putea defecta în mers, fiind o reală amenințare la adresa siguranței tale.

La mașinile mai vechi, care au un contor fizic pentru kilometraj, să dai înapoi acest contor e o treabă foarte simplă. Dar chiar și la mașinile mai noi, care stochează valoarea kilometrajului într-un ECU (“creierul computerizat” al mașinii), kilometrajul poate fi falsificat destul de ușor, prin conectarea unui laptop cu un anumit software la portul de diagnosticare al mașinii.

2. Completarea cu agent frigorific a unui sistem de climatizare cu scurgeri

Un alt truc des întâlnit și ușor e să ascundă o scurgere de agent frigorific prin simpla completare a sistemului cu agent frigorific. Costul este mic, iar climatizarea va funcționa fără probleme câteva zile sau chiar vreo două săptămâni. Între timp, cumpărătorul care caută o mașină rulată bună va fi deja păcălit. Pentru că nu știi că există o scurgere, când sistemul de climatizare ajunge să nu mai poată răci habitaclul pentru că a rămas fără agent frigorific, primul tău gând va fi că trebuie doar să realimentezi sistemul. Așa că mai cheltui niște bani, pui agent frigorific, și abia după ce sistemul iar nu mai răcește (după un timp prea scurt) vei începe să bănuiești că există o scurgere. Depistarea și remedierea scurgerii te-ar putea costa între 400 și 800 de euro, în funcție de mașină și de locul scurgerii.

3. Folosirea unui instrument de diagnosticare pentru ștergerea codurilor de defect

diagnosticare la o masina rulata buna

Mașinile moderne sunt echipate cu o mulțime de sisteme electronice și de senzori, iar mașina te va anunța atunci când unul dintre acei senzori detectează o problemă. De obicei, va exista un martor vizual pe bord care va indica sistemul sau zona cu probleme. Această defecțiune este stocată în “memoria” mașinii, cu un anumit cod. Când mergi cu mașina la verificare, tehnicianul de la service va conecta un instrument de diagnosticare (un laptop specializat sau o tabletă, cu software de la producătorul auto) care va citi codul și va afișa problema exactă asociată cu acesta, precum și procedura recomandată de producător pentru remedierea problemei.

Însă, un escroc poate folosi un astfel de instrument (există și persoane care oferă astfel de servicii) pentru a șterge codurile de defect ale mașinii. Desigur, asta nu rezolvă nimic, dar face ca martorul vizual să dispară o vreme, suficient pentru ca mașina să fie vândută unui cumpărător care nu are motive de bănuială.

4. Ascunderea daunelor asupra catalizatoarelor și a sistemelor DPF

Catalizatorul și filtrul de particule diesel (DPF, la motoare diesel mai noi) sunt componente care reduc emisiile de gaze poluante din eșapament. Ele conțin materiale ceramice fragile și, de obicei, îți poți da seama când materialele se sparg, deoarece se aude un zăngănit metalic sub mașină. Costul pentru înlocuirea acestor componente este între 300 și 800 de euro pentru catalizator și între 600 și 3500 de euro pentru DPF, în funcție de mașină. Desigur, escrocii nu vor să piardă din profit înlocuind componenta defectă, dar nici nu vor să știi că e ceva în neregulă cu mașina.

Așa că aplică un pic de “chirurgie mecanică”: taie învelișul catalizatorului sau DPF-ului, scot tot ce s-a spart dinăuntru și refac “ambalajul”. Acum ai un înveliș metalic care arată exact precum piesa obișnuită, doar că lipsesc toate componentele active din interior, așa că piesa are doar rol decorativ. Pe lângă faptul că face mașina mult mai dăunătoare pentru mediu, acest tip de “chirurgie” va face și ca mașina să pice testul de emisii la următoarea inspecție tehnică periodică. Dar asta e problema cumpărătorului care crede că a cumpărat o mașină rulată bună, nu a vânzătorului lipsit de scrupule.

5. Neînlocuirea airbagurilor

airbaguri la o masina rulata buna

Când are loc un accident care declanșează activarea unuia sau mai multor airbaguri, repararea mașinii include și înlocuirea airbagurilor care s-au activat, din moment ce nu sunt reutilizabile. Dar airbagurile sunt scumpe, între 250 și 1500 de euro bucata. Așa că un escroc care caută să obțină mai mult profit va înlocui doar piesele de deasupra (partea din bord care vine peste airbag, de exemplu), nu și airbagurile de sub ele. Normal, martorul vizual pentru airbaguri va fi aprins, deoarece senzorii nu mai detectează prezența airbagurilor. Dar vânzătorul poate explica asta printr-o eroare de senzor (care e ieftin de înlocuit, dar n-a avut timp să meargă cu mașina la service). Sau, dacă nu vrea să-și bată capul cu explicații, poate șterge codul de defect, după cum am explicat la trucul numărul trei.

Meriți o mașină mai bună


La Spotawheel, redefinim conceptul de „încredere” în segmentul auto!

Vindem mașini certificate care îndeplinesc cele mai stricte criterii de pe piață.

Deoarece ne respectăm principiile de transparență fără egal, oferim raport tehnic scris cu peste 200 de puncte, pentru ca tu să știi totul despre ce vrei să cumperi.

Îți aducem mașina la ușă pentru test drive sau, pentru siguranță maximă, îți oferim posibilitatea de cumpărare fără contact, cu drept de rambursare integrală și livrare în toată România!

Și rămânem alături de tine, cu o garanție gratuită de până la 5 ani!

Pentru că meriți o mașină mai bună și noi credem în asta!