Am mai scris în trecut despre dragostea noastră, a europenilor, față de crossovere și SUV-uri. Împreună (combinate ca SUV-uri), acestea alcătuiesc 46% din vânzările de mașini pe piața europeană. Dar noi iubim și mașinile mici. Segmentele A și B (mașini de oraș și mașini subcompacte, combinate ca mașini mici) sunt pe locul doi în preferințele europenilor, reprezentând 26% din piață.
Dar destul cu statisticile. Să vorbim despre Toyota Yaris, una dintre mașinile mai interesante din segmentul subcompactelor și al doilea model Toyota ca vânzări în Europa, puțin în urma Corolla.
A treia generație Toyota Yaris
Lansată în 2011, a treia generație Toyota Yaris își propunea să convingă potențialii cumpărători cu echipament high-tech rar la mașini de asemenea dimensiune, un caracter mai practic și, bineînțeles, renumita fiabilitate a mărcii japoneze. De asemenea, a fost prima mașină care a purtat noul design frontal al familiei Toyota. Acest aspect nu a îmbătrânit însă prea frumos, iar primele Yaris din a treia generație arată depășite după standardele de design de astăzi. Din fericire, Toyota s-a ocupat de aspectul exterior cu nu unul, ci două facelifturi de-a lungul duratei de viață a modelului.
Interiorul a rezistat mai bine în timp, cel puțin în privința designului, dacă nu în privința materialelor. Chiar și acele mașini din primii ani de producție arată destul de modern, grație (parțial) dotărilor despre care vorbeam mai devreme. Bordul nu arată ieftin și ne place combinația de diverse forme și volume. Din păcate, nu putem spune același lucru și despre fețele de uși, care sunt fabricate în întregime din plastic… eh, poate nu în întregime, din moment ce există un pic de stofă pe care să-ți sprijini coatele, dar doar pe ușile față! Lucrurile nu s-au îmbunătățit mult la primul facelift și puțin mai mult cu al doilea facelift. E tot spartan și în mare parte din plastic, dar măcar sunt mai multe feluri de plastic care arată diferit.
Motoarele disponibile pe a treia generație Toyota Yaris
Când a apărut, a treia generație Toyota Yaris nu oferea prea multă varietate în privința motoarelor. Situația nu s-a îmbunătățit semnificativ de-a lungul duratei de viață a modelului, dar nu e surprinzător pentru o mașină de acest tip și de aceste dimensiuni. Un pionier al hibridelor, Toyota a început să ofere o versiune hibridă a lui Yaris în 2012, ceea ce era nemaiauzit pentru un model atât de mic și e încă un punct de atracție major și în ziua de astăzi. Iată o listă a motoarelor disponibile:
- 1.0 VVT-i (benzină, 69 cp)
- 1.33 Dual VVT-i (benzină, 99 cp)
- 1.5 VVT-i (benzină, 106 cp)
- 1.5 Dual VVT-iE (benzină, 111 cp, din 2017)
- 1.4 D-4D (diesel, 90 cp, până în 2017)
- 1.5 HSD (hibrid, 100 cp, din 2012)
A treia generatie Toyota Yaris folosește cutii de viteze manuale în 5 și 6 trepte, precum și transmisiile automate CVT și e-CVT.
Plusuri pentru a treia generație Toyota Yaris
Fiabilitatea este principalul aspect pozitiv pentru orice model Toyota, iar a treia generație Toyota Yaris nu face excepție. Un alt plus îl reprezintă echipamentul, care este impresionant chiar și pe cel mai jos nivel de echipare. Modelele din ultimii ani de producție vin standard cu jante din aliaj, oglinzi laterale electrice, tempomat, senzor de ploaie, aer condiționat și cameră pentru marșarier. După cum am menționat, disponibilitatea unei versiuni hibrid este încă un mare plus pentru acest model, cu un consum combinat excelent de 3 l/100 km.
Minusuri pentru a treia generație Toyota Yaris
V-am spus deja despre plasticul urât de pe uși. Mai adăugăm că nici măcar odată cu al doilea facelift, în 2017, Toyota nu a oferit geamuri spate electrice ca dotare standard. Știm că și alți producător se fac vinovați de asta (da, Ford și Renault, la voi ne referim). Dar asta nu înseamnă că trebuie să ne placă, mai ales la un model altfel bine echipat cum este Yaris. Fiind puțin mai mică decât rivalele sale, a treia generație Toyota Yaris are și un portbagaj mai mic. La lansare, oferea doar 264 de litri de spațiu pentru bagaje, dar a primit 22 de litri în plus odată cu lansarea primului facelift, în 2014.
Ce Toyota Yaris să cumpăr?
Există un singur răspuns bun pentru această întrebare, după părerea noastră. Modelul pe care ar trebui să-l alegi este categoric cel hibrid de 1,5 litri. Dacă în bugetul tău poți găsi un exemplar bun cu al doilea facelift, ia-l. Altfel, modelele cu primul facelift (2014-2017) sunt în regulă. Iar dacă nu te deranjează aspectul nu prea modern al modelelor inițiale din a treia generație Toyota Yaris, probabil poți economisi vreo două mii de euro mergând pe acea variantă. Doar să ai grijă să cauți o mașină a cărei baterie de tracțiune electrică a fost înlocuită, deoarece își va fi pierdut eficiența după atâția ani de utilizare.
Prețuri pentru a treia generație Toyota Yaris la mâna a doua
Unii jurnaliști au criticat Yaris ca fiind puțin cam scumpă, iar prețurile pentru un exemplar din a treia generație reflectă acest lucru. Pe de altă parte, Toyota nu e cunoscută pentru că ar produce mașini accesibile, dar beneficiezi de mașini fiabile și eficiente care nu te vor costa atât de mult în utilizare (cost de cumpărare mai mare, cost de exploatare mai mic). În plus, dacă ești în căutarea unui punct de intrare în a deține un model hibrid, nu vei găsi ceva mai ieftin decât un Yaris sau un Prius mai vechi. Prețurile pentru a treia generație Toyota Yaris încep de pe la 6.000 de euro și ajung până în jur de 15.000 pentru un model hibrid din ultimii ani de producție.
Care sunt alternativele?
Există multe alternative. De fapt, Toyota Yaris este ea însăși o alternativă, deoarece nu este unul dintre modelele consacrate din acest segment. Numele mari sunt Ford Fiesta, Renault Clio, Volkswagen Polo, Skoda Fabia, Opel Corsa, Peugeot 208. După cum se vede, o listă lungă. Dar Yaris e ceva diferit. E mai mașină de oraș decât rivalele sale… e cu doar 34 cm mai lungă decât un Volkswagen UP!, iar aceea este o mașină din segmentul A.
Meriți o mașină mai bună
La Spotawheel, redefinim conceptul de „încredere” în segmentul auto!
Vindem mașini certificate care îndeplinesc cele mai stricte criterii de pe piață.
Deoarece ne respectăm principiile de transparență fără egal, oferim raport tehnic scris cu peste 200 de puncte, pentru ca tu să știi totul despre ce vrei să cumperi.
Îți aducem mașina la ușă pentru test drive sau, pentru siguranță maximă, îți oferim posibilitatea de cumpărare fără contact, cu drept de rambursare integrală și livrare în toată România!
Și rămânem alături de tine, cu o garanție gratuită de până la 5 ani!
Pentru că meriți o mașină mai bună și noi credem în asta!