ford fiesta mk6 exterior

Cu un aspect plăcut, dotări bune, habitaclu confortabil și un foarte bun raport calitate-preț, Ford Fiesta a cucerit inimile cumpărătorilor europeni și este unul dintre cel mai bine vândute superminiuri de pe continent. De fapt, Ford Fiesta este probabil una dintre cele mai grozave mașini de oraș din toate timpurile. O afirmație curajoasă, știm. Dar citiți mai departe și veți vedea de ce.

A șasea generație Ford Fiesta (Mk6)

ford fiesta mk6 dashboard

Lansată sub formă de concept și sub numele de Verve în 2007, a șasea generație Ford Fiesta a intrat pe piață anul următor. A fost un succes imediat, mai ales aici în Europa și mai ales în Regatul Unit, unde a fost cel mai popular model din clasa sa și una dintre cel mai bine vândute mașini în general. Nu e greu de înțeles de ce. Uitați-vă la ea. Are un aspect atât de tineresc și de distractiv! Pe partea de design, Ford chiar a dat lovitura cu a șasea generație de Fiesta și nu am întâlnit pe nimeni căruia să nu-i placă aspectul exterior al acestui supermini.

Designul interior e la fel de reușit, cu multe linii curbe și o formă a ceasurilor de bord care a devenit emblematică și arată bine și astăzi, la mulți ani de la lansare. Dacă eviți nivelul de echipare de bază, habitaclul e și plăcut la atingere, cu plastic moale cauciucat care acoperă jumătatea superioară a bordului și butoane care nu dau senzația de ieftin. Deși ușile sunt cam plasticoase. Consola centrală nu a îmbătrânit la fel de frumos precum restul interiorului și, cu numeroasele sale butoane, pare depășită în lumea de astăzi a ecranelor tactile mari. Versiunile vârf-de-gamă echipate cu sistemul de infotainment de la Sony arată mult mai bine, deși au cam tot atâtea butoane.

Motoare disponibile pe Ford Fiesta Mk6

Deoarece este în principal o mașină de oraș, în gama Ford Fiesta accentul a fost pus pe motoare mici, economice. Vedeta este motorul turbo Ecoboost în trei cilindri, de 1 litru, introdus în 2013, după succesul enorm înregistrat pe fratele mai mare al Fiesta, Ford Focus. Un alt motor foarte popular este dieselul de 1,5 litri, dar iată lista completă de motoare disponibile pe parcursul duratei de viață a celei de-a șasea generații:

 

  • 1.0 Duratec (benzină, 65 cp și 80 cp, din 2013)
  • 1.0 EcoBoost (benzină, 100 cp, 125 cp și 140 cp, din 2013)
  • 1.25 Duratec (benzină, 60 cp și 82 cp)
  • 1.4 Duratec (benzină, 96 cp, până în 2013)
  • 1.5 Duratec (benzină, 107 cp, din 2013)
  • 1.5 Duratec Ti-VCT (benzină, 112 cp, din 2013)
  • 1.6 Duratec (benzină, 110 cp, până în 2013)
  • 1.6 Duratec Ti-VCT (benzină, 110 cp, 125 cp și 134 cp)

 

  • 1.4 Duratorq TDCi (diesel, 68 cp, până în 2012)
  • 1.5 Duratorq TDCi (diesel, 75 cp și 95 cp, din 2013)
  • 1.6 L Duratorq TDCi (diesel, 75 cp, 90 cp și 95 cp, până în 2013)

 

După cum vedeți, o listă destul de lungă de variante de motorizare. Și n-am inclus versiunea ST, care vine cu un Ecoboost de 1,6 litri ce scoate 182 de cai. Cât privește transmisiile, avem o manuală în 5 trepte, o automată în 4 trepte (scoasă din producție în 2013, împreună cu singurul motor cu care era oferită, 1.4 Duratec) și, ulterior, o automată în 6 trepte.

Plusuri Ford Fiesta Mk6

ford fiesta mk6 exterior

V-am spus despre design? Eh, mai bine îl mai menționăm o dată, oricum. Designul celei de-a șasea generații de Ford Fiesta a fost fresh atunci când a fost lansat modelul și a reușit să rămână fresh peste ani. Un alt lucru bun la Fiesta e că nu doar arată distractivă, ci este distractivă! E agilă și zburdă prin oraș cu ușurință, în special în combinație cu motorul turbo 1.0 Ecoboost. De asemenea, Fiesta e ușor de condus și spațioasă, deși portbagajul de 275 de litri e puțin mai mic decât ce oferă rivalele. Tehnologia e și ea respectabilă, având în vedere vechimea modelului. Fiesta facelift (2013) a rezistat mai bine, având comenzi vocale, frânare automată de urgență, asistență la pornirea în pantă și alte dotări care erau destul de rare printre superminiuri la vremea respectivă. Mai merită menționate și costurile scăzute de utilizare/întreținere.

Minusuri Ford Fiesta Mk6

Principalul aspect negativ, dar unul care e ușor de evitat, e transmisia automată în șase trepte PowerShift care… nu e o transmisie bună, ca să fim politicoși. A avut numeroase probleme încă de la lansare și Ford nu a reușit să le rezolve satisfăcător pe parcursul duratei de viață a modelului. Un alt minus îl reprezintă spațiul pentru picioare în spate, care nu e grozav, dar vorbim totuși despre o mașină din segmentul B. De asemenea, motorul 1.0 Ecoboost consumă cam mult la viteze de autostradă. Dar cam acestea sunt toate lucrurile negative pe care le putem spune despre a șasea generație Ford Fiesta. Una peste alta, e probabil superminiul cu cel mai bun raport calitate-preț pe care îl poți cumpăra.

Ce Ford Fiesta Mk6 să cumpăr?

ford fiesta mk6 exterior

Probabil că e evident că ar trebui să eviți modelele cu transmisie automată. Dar nu e cazul să te întristezi. Transmisia manuală e mult mai distractivă! Și nivelul de echipare de bază ar fi de evitat, deoarece e cam spartan, dar asta depinde de nevoile și bugetul tău, desigur. Ținând cont de tot ceea ce știm despre a șasea generație de Ford Fiesta, recomandăm un model facelift în echipare Titanium, cu motorul 1.0 Ecoboost. Acesta este și cel mai probabil să își mențină valoarea și să fie mai ușor de revândut la un preț bun.

Prețuri pentru Ford Fiesta Mk6 la mâna a doua

Dacă tot a venit vorba de preț, iată cât va trebui să scoți din buzunar pentru un exemplar bun, reținând recomandarea noastră generală de a căuta întotdeauna cea mai bună mașină pe care ți-o permiți (una care a fost îngrijită și căreia i s-au făcut reviziile la timp). A șasea generație de Ford Fiesta începe de pe la 3.500 de euro pentru modelul de dinainte de facelift și ajunge până în jur de 9.000 de euro pentru un model facelift.

Care sunt alternativele?

Hatchback-urile sunt cele mai populare mașini în Europa și singurele mașini care au supraviețuit cu succes în fața creșterii crossover-urilor. Așadar, evident, există numeroase opțiuni când vine vorba despre supermini. Opel Corsa, Renault Clio și Volkswagen Passat sunt rivalii clasici, dar cu siguranță nu sunt singurii. Merită să arunci o privire și la Skoda Fabia, Peugeot 208 sau chiar Dacia Sandero.

Meriți o mașină mai bună


La Spotawheel, redefinim conceptul de „încredere” în segmentul auto!

Vindem mașini certificate care îndeplinesc cele mai stricte criterii de pe piață.

Deoarece ne respectăm principiile de transparență fără egal, oferim raport tehnic scris cu peste 200 de puncte, pentru ca tu să știi totul despre ce vrei să cumperi.

Îți aducem mașina la ușă pentru test drive sau, pentru siguranță maximă, îți oferim posibilitatea de cumpărare fără contact, cu drept de rambursare integrală și livrare în toată România!

Și rămânem alături de tine, cu o garanție gratuită de până la 5 ani!

Pentru că meriți o mașină mai bună și noi credem în asta!

Mircea

Iubitor de autovehicule de toate felurile, pasionat atât de a le conduce, cât și de a scrie și vorbi despre ele. Absolvent de Jurnalism și comunicare, a lucrat în presa auto sub toate formele, inclusiv în cea internațională. Are o slăbiciune deosebită pentru modele istorice și cele care întruchipează cel mai bine conceptul de „poezie în mișcare”.

How did the article look to you? Write me in the comments below

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked with *