Mașinile moderne sunt echipate cu tot felul de tehnologii pentru evitarea accidentelor și tot felul de sisteme de siguranță complexe. Acest lucru este cu atât mai mult valabil când vorbim de mașinile Tesla, care sunt considerate printre cele mai avansate tehnologic de pe piață. Ei bine, veți fi surprinși să aflați că aproape trei sferturi dintre mașinile Tesla au fost implicate în accidente, conform unui studiu efectuat de carVertical.
Dar să nu ne grăbim. Să discutăm mai întâi despre studiu în sine. carVertical, care oferă rapoarte cu privire la istoricul mașinilor pe baza datelor din peste 900 de baze de date internaționale, a analizat datele privind daunele din două milioane de rapoarte generate pe platforma sa. Adică o grămadă de rapoarte! Scopul principal al studiului a fost de a afla cât de des apar daunele, în funcție de marcă, dar au fost analizate și alte date interesante, cum ar fi valoarea daunelor și numărul mediu de accidente minore și.
Tesla e în frunte, dar asta nu e de laudă
În analizarea celui mai mare număr de incidente cu daune înregistrate per total de rapoarte pentru marca respectivă, Tesla a ieșit pe primul loc. 74,3% dintre toate rapoartele istorice generate pentru mașinile Tesla conțineau înregistrări de daune. Ce înseamnă asta, pe românește? Înseamnă că aproape trei sferturi dintre toate mașinile Tesla pentru care au fost generate rapoarte pe carvertical.com au fost implicate în accidente. În această statistică, Tesla e urmată de Hyundai, cu 69,1%, și Subaru, cu 68,7%.
La polul opus, adică cel mai mic număr de incidente per număr total de rapoarte, se află Renault (40,8%), Alfa Romeo (40%) și Fiat (39,5%). O posibilă explicație pentru asta ar fi că Renault și Fiat oferă mașini accesibile, de zi cu zi, care atrag șoferi mai practici (familiști, de exemplu) și care sunt, în mare parte, conduse în condiții normale. „Da, dar și Hyundai oferă mașini accesibile, de zi cu zi, și totuși e pe locul doi la accidente!”, ziceți voi. Păi, să nu le spuneți celor de la Renault și Fiat (în special Renault), dar unele modele Hyundai sunt mai atrăgătoare pentru șoferii tineri, cărora le place designul cool (uitați-vă la Kona, de exemplu). Iar șoferii tineri sunt neexperimentați, deci e mai probabil să fie implicați în accidente. Dar de ce e Tesla în frunte? De ce atât de multe Tesla sunt implicate în accidente? Iată părerea celor de la carVertical:
„Există un paradox legat de mașinile Tesla care au simultan cele mai avansate sisteme de condus autonom de pe planetă și totuși înregistrează cele mai multe accidente. Un număr atât de mare de accidente poate fi din cauza faptului că șoferii ori nu sunt încă obișnuiți cu accelerația excepțională a mașinilor Tesla, ori pur și simplu nu mai sunt la fel de atenți la volan. Nu este un secret faptul că cea mai mare proporție de mașini Tesla lovite provine din SUA.” – Matas Buzelis, director de comunicare carVertical
Costă o avere să repari un Ferrari sau un Lamborghini
Uite ceva ce n-o să surprindă pe absolut nimeni: cea mai mare valoare medie a daunelor înregistrate este la mașini Ferrari și chiar la distanță mare de locul doi. 94.149 EUR este costul mediu al reparațiilor pentru Ferrari-urile avariate, conform rapoartelor carVertical. Gândiți-vă un pic la asta… costul mediu! Poți să-ți cumperi un BMW X7 nou-nouț de banii cheltuiți în medie pentru repararea unui Ferrari! Lamborghini urmează în topul celor mai scumpe reparații, cu o valoare medie a daunelor de 64.608 EUR. În comparație cu Ferrari, aproape că putem spune că e accesibil. Părerea noastră cu privire la costul mediu foarte ridicat pentru reparații, pe lângă faptul că majoritatea acestor modele exotice au piese foarte scumpe din fibră de carbon? Mașinile rapide tind să facă accidente la viteze mai mari, vitezele mai mari înseamnă daune mai mari per incident, daunele mai mari înseamnă costuri mai mari per incident. În plus, elementele de caroserie nu sunt doar extrem de costisitor de reparat la aceste mașini, ci și foarte ușoare și deloc robuste.
În medie, repararea unui model Tesla costă 14.320 EUR, ceea ce nu e mult în comparație cu cele două mărci de mai sus, dar Tesla nici nu e la fel de exotică precum acelea. V-ar putea surprinde să aflați că valoarea medie pentru BMW, o marcă premium, este de doar 3.994 EUR, în timp ce pentru o marcă „obișnuită” precum Volkswagen, este 3.539 EUR. Nu e mare diferență între ele, nu?
Care e cea mai „avariată” marcă?
Titlul e exagerat. Ce vrem să spunem e marca cu cel mai mare număr de incidente de daune per mașină… și e Porsche! Cu 1,71 incidente per mașină, urmată de Tesla, cu 1,58, și Hyundai, cu 1,52. Peugeot (0,75), Renault (0,73) și Fiat (0,7) au cea mai mică medie de incidente de daune per mașină. Ca o ultimă descoperire interesantă din studiul celor de la carVertical, mașina cu cele mai multe rapoarte de daune de pe platforma lor e un Mercedes-Benz cu nu mai puțin de 35 de incidente separate! E posibil ca o mașină cu atât de multe daune să nu mai fie sigură pentru condus. Așa că, atunci când vrei să-ți cumperi o mașină rulată, alege una sigură și cu garanție, de la Spotawheel.
Meriți o mașină mai bună
La Spotawheel, redefinim conceptul de „încredere” în segmentul auto!
Vindem mașini certificate care îndeplinesc cele mai stricte criterii de pe piață.
Deoarece ne respectăm principiile de transparență fără egal, oferim raport tehnic scris cu peste 200 de puncte, pentru ca tu să știi totul despre ce vrei să cumperi.
Îți aducem mașina la ușă pentru test drive sau, pentru siguranță maximă, îți oferim posibilitatea de cumpărare fără contact, cu drept de rambursare integrală și livrare în toată România!
Și rămânem alături de tine, cu o garanție gratuită de până la 5 ani!
Pentru că meriți o mașină mai bună și noi credem în asta!