Poate citești acest articol deoarece ai dubii cu privire la viitorul automobilelor cu motor diesel.

Și cum să nu ai, când citești și auzi constant:

  • Știri despre interzicerea mașinilor diesel
  • Informații inexacte din partea unor „experți”
  • Titluri alarmiste în mass-media online

Poate chiar te gândești să-ți vinzi mașina pentru că are motor diesel… ca să eviți „răul” repede!

Dar știi ceva?

Te vom lămuri cum stă treaba chiar acum, chiar aici.

Pe lângă răspunsurile pe care le cauți și pe care le vei găsi mai jos, dorim ca acest articol să te facă să te gândești și la următorul lucru:

Ai grijă la lucrurile pe care le citești pe internet! Există o mulțime de informații greșite pe care trebuie să le filtrezi.

Acestea fiind spuse, pentru a-ți răspunde rapid la întrebare…

Mașinile cu motor diesel vor rămâne, mulți ani de acum înainte, o opțiune viabilă pentru toți potențialii cumpărători de mașini.

 

Cum au apărut știrile despre interzicerea diesel-urilor în marile orașe?

Politica agresivă față de mașinile cu motor diesel a început la scurt timp după scandalul de falsificare a emisiilor poluante, cunoscut și sub numele de „Dieselgate”.

Acesta a declanșat un lanț de întâmplări, începând cu schimbarea bruscă a producătorilor de automobile care au recunoscut că motoarele diesel erau greu de gestionat.

În același timp, toată lumea și-a amintit cât de învechit era ciclul de măsurare NEDC (New European Driving Cycle) care se aplica în laboratoare și organismele competente din UE au proiectat o nouă măsurătoare a emisiilor de poluanți.

Acesta este ciclul RDE (Real Driving Emissions) și își bazează măsurătorile pe condiții reale de condus, adică pe șosea și nu în condiții ideale dintr-un laborator.

În urma implementării RDE, majoritatea producătorilor din Europa (în special germanii) au început să transpire, deoarece reducerea dimensiunilor prin folosirea de motoare turbo mici a fost bazată pe NEDC.

Tendința de ecologizare

În prezent, cea mai comună metodă de testarea a emisiilor de poluanți este WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Acesta este un proces modernizat care înăsprește măsurătorile, limitând și mai mult Co2 în contextul ecologizării.

Protecția mediului a devenit o problemă internațională majoră, știrile despre interzicerea motorinei poluante s-au înmulțit și s-a dezvoltat o mare dragoste pentru electromobilitate. Înmatriculările de mașini electrice în UE au crescut în 2021 cu 63% față de 2020, în timp ce înmatriculările de mașini cu motor diesel au scăzut cu 31%.

Cei care până nu demult încurajau consumatorul să cumpere o mașină diesel, astăzi îl sperie cu inexactități și argumente greșite care cochetează cu conceptul de manipulare.

Care este viitorul automobilelor cu motor diesel? 

Deși s-au făcut pași importanți cu sursele de energie regenerabilă, adevărul este că implementarea în masă și într-o manieră coordonată a electromobilității poate fi amânată considerabil.

În același timp, mașinile moderne cu motor diesel au evoluat în așa mare măsură încât acum sunt  mai „curate” ca niciodată și continuă să ofere un pachet atractiv pentru oricine caută economie de combustibil. Ca urmare a legilor termodinamicii, motorul diesel consumă cu aproximativ 20-35 % mai puțin combustibil decât un motor pe benzină.

Potrivit AECC (Association for Emissions Control by Catalyst), organizația internațională non-profit pentru controlul emisiilor de la catalizatori, viitorul mașinilor cu motor diesel este scris astfel:

– Anul 2025: Limitele propuse pentru orașe

Unele orașe mari (Madrid, Paris) au făcut propuneri de interzicere a mașinilor diesel vechi începând cu 2025. În București a existat în 2019 o inițiativă de interzicere a mașinilor sub EURO 2 (inclusiv) în centrul orașului, dar a rezistat doar câteva luni, fiind anulată înainte de a fi pusă în aplicare, practic.

Orașele care iau măsuri vor permite totuși circulația vehiculelor cu motoare cu tehnologie EURO 5 (și mai recentă), recunoscând că mașinile diesel moderne sunt vitale pentru economia UE.

Așadar, este posibil ca mașinile cu motor diesel vechi și poluante să fie interzise în din ce în ce mai multe orașe europene.

– Anii 2030-2040: Limitele propuse pentru țări

Unele țări sunt încă în stadiile incipiente ale discuțiilor cu privire la eliminarea treptată a motoarelor pe benzină și diesel, în timp ce altele și-au asumat în scris acest lucru. Comisia Europeană a propus ca până în 2035 să fie interzisă vânzarea de mașini noi echipate cu motoare termice.

Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă și în ce măsură se va aplica această interdicție, deoarece multe țări (printre care și România) nu s-au angajat încă în astfel de demersuri. Mai mult, sunt și mulți producători (inclusiv Renault, Volkswagen, Toyota sau BMW) care nu s-au angajat să elimine motoarele pe benzină și diesel.

Nu în ultimul rând, propunerea se referă la vânzarea de mașini noi, nu mașini second-hand.

Concluzia

Alături de vehiculele cu combustibil alternativ, cum ar fi cele electrice și cele hibride, mașinile cu motor diesel vor rămâne pe piață mulți ani de acum înainte ca o opțiune bună și viabilă pentru potențialii cumpărători.

 

Meriți o mașină mai bună


La Spotawheel, redefinim conceptul de „încredere” în segmentul auto!

Vindem mașini certificate care îndeplinesc cele mai stricte criterii de pe piață.

Deoarece ne respectăm principiile de transparență fără egal, oferim raport tehnic scris cu peste 200 de puncte, pentru ca tu să știi totul despre ce vrei să cumperi.

Îți aducem mașina la ușă pentru test drive sau, pentru siguranță maximă, îți oferim posibilitatea de cumpărare fără contact, cu drept de rambursare integrală și livrare gratuită în toată România!

Și rămânem alături de tine, cu o garanție gratuită de până la 5 ani!

Pentru că meriți o mașină mai bună și noi credem în asta!

Spotawheel

How did the article look to you? Write me in the comments below

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked with *