parc auto leasing operational

În ziua de astăzi avem abonamente la orice. Abonament la servicii de telefonie mobilă, abonament la servicii de streaming, abonament la biblioteci de jocuri pentru PC și console, abonament la diverse software-uri și așa mai departe. Practic, abonamentul lunar sau anual e acum principalul model de business pentru numeroși furnizori de produse și servicii.

Așa că de ce să nu aplicăm acest model și în industria auto? Un abonament care chiar să fie în folosul și avantajul tău. O alternativă la deținerea unei mașini, prin care te poți folosi de mașină așa cum vrei, dar fără un cost inițial mare și fără grija că își pierde din valoare.

Vorbim despre leasingul operațional. Cunoști conceptul, chiar dacă nu ai firmă sau nu ai luat mașini pe firmă în leasing operațional. În schimbul unei sume fixe lunare, mașina e la tine, grijile sunt la compania de leasing. Ai drept de folosință și nu trebuie să-ți mai bați capul cu asigurări, revizii, schimb de anvelope, impozit etc. Ce bine ar fi dacă ar exista și pentru persoane fizice, nu doar pentru firme, nu?

Păi… există! La Spotawheel, am lansat primul program de leasing operațional pentru mașini rulate care se adresează atât persoanelor fizice, cât și celor juridice. L-am numit Spotawheel GO, pentru că tu te bucuri de mașină, iar noi ne ocupăm de restul. Plătești doar “abonamentul” lunar și combustibilul. Programul include toate mașinile din parcul nostru, adică ai sute de variante dintre care să alegi. Iar dacă te plictisești sau te răzgândești, poți schimba mașina. Sau dacă, din contră, te îndrăgostești de mașină și îți dai seama că pe ea ai căutat-o toată viața, o poți cumpăra. Nimic mai simplu.

Știm, suntem români și simțul proprietății e foarte dezvoltat la noi. Cum să plătesc pentru ceva ce nu-i al meu? Plătesc rate, dar să știu că la final rămân cu mașina! Da, dar rămâi cu o mașină pentru care, în cinci ani de rate cu dobândă, ajungi să plătești mai mult decât prețul ei inițial, în timp ce valoarea ei scade.

Un exemplu, ca să fie mai clar

Să zicem că mașina costă 20.000 de euro. Ai 5.000 de avans și faci un credit pe 5 ani pentru restul de 15.000 de euro. Ai avea o rată în jur de 1600 de lei, ceea ce înseamnă că ai ajunge să plătești cam 19.000 de euro pentru împrumut. Adună cei 5.000 ai tăi și ajungi la 24.000 de euro plătiți pentru o mașină pe care nu o poți vinde cu mai mult de 15.000. Ești în pierdere cu cel puțin 9.000 de euro, plus restul cheltuielilor cu CASCO, RCA, anvelope, taxe etc. Dacă vorbim despre o mașină rulată, mai adaugi și costul reviziilor și pieselor pe care va trebui să le schimbi de-a lungul celor cinci ani. De exemplu, eu personal am cheltuit în jur de 800 de euro pe an pe piese pentru o mașină din 2007 pe care am cumpărat-o în 2019. Și vorbim despre un Renault, la care piesele nu sunt extraordinar de scumpe. Împărțind cei 9.000 de euro la perioada de cinci ani, adunând costul asigurărilor, taxelor și pieselor, ajungem undeva la peste 5.000 de euro anual. Cu alte cuvinte, faptul că ai folosit acea mașină timp de cinci ani te-a costat peste 5.000 de euro pe an.

parc auto leasing operational

Acum, hai să luăm o mașină din oferta Spotawheel. Una populară, nici prea-prea, nici foarte-foarte, cu un preț de vânzare tot în jur de 20.000. Uite, Golful ăsta. Pentru un abonament Flex (adică ții mașina cât vrei tu, fără o perioadă contractuală fixă prestabilită), ai plăti 5.400 de euro într-un an. Atât te-ar costa folosirea mașinii, plus liniștea sufletească și comoditatea de a ne ocupa noi de tot. Ah, și la noi ai și asistență rutieră non-stop inclusă în abonament. Și mașină la schimb dacă pățește ceva mașina aleasă de tine.

Întreabă pe cineva care stă în chirie dacă nu se simte mai relaxat știind că plătește mai puțin decât o rată la bancă, nu are presiunea achitării creditului și nu are stresul reparațiilor prin casă (se ocupă proprietarul). Sau pot să-ți spun eu, tot din experiență personală. Stau în chirie într-un bloc nou, într-un apartament de două camere pentru care plătesc 1.700 de lei pe lună, mobilat și utilat modern. În același timp, din motive pe care nu are rost să le expun aici, plătesc 1.900 de lei pe lună rată la un apartament de două camere într-un bloc vechi, cu o bucătărie în care nimic nu e mai nou de 20 de ani.

Înțelegi unde batem, da? Te costă cam tot atât să conduci o mașină de la noi, fără bătăi de cap, cât te-ar costa să folosești o mașină care e pe numele tău. Senzația de proprietate e una falsă, pentru că din punct de vedere financiar tot acolo ajungi. Iar lipsa stresului e neprețuită.