sfaturi masina de import

În ultimii ani, importurile de mașini second hand au crescut. Prețurile mai mici din străinătate și multitudinea de taxe au făcut ca o mare parte din publicul cumpărător să-și încerce norocul pe piețele „vecine”.

Îți încerci norocul cu o mașină de import?

În acest articol îți răspundem la toate întrebările arzătoare și oferim sfaturi pentru a evita problemele cu mașinile de import.

Cum îți dai seama că o mașină second hand este importată?

Întreabă direct dealer-ul sau persoana fizică dacă mașina pe care o vinde este importată.

Dacă îți spune că este importată, atunci cere:

  1. Documentele vamale în original
  2. Formularul de inspecție tehnică înainte de emiterea numerelor românești
  3. Factura de achiziție, adică documentul cu toate detaliile vehiculului achiziționat

Dacă îți spune că este din România, atunci:

  1. Verifică certificatul de înmatriculare al vehiculului, data înmatriculării atât în România, cât și în UE, iar dacă sunt identice, autoturismul este cumpărat din România. Dacă diferă, atunci este clar o mașină de import.
    Atenție: dacă nu vezi data de înmatriculare în UE, atunci continuă verificările!
  2. Multe mașini au autocolante care indică faptul că provin din străinătate. Autocolantele pe care le găsim adesea sunt cele care indică tehnologia antipoluare a mașinii (sau permisul de acces în centrul oricărui oraș din străinătate), pentru că fără acestea vehiculul nu are voie să parcheze în unele orașe din străinătate. Acestea sunt autocolante mici, circulare, care sunt de obicei lipite unul sub celălalt pe parbriz sau pe lunetă.
  3. Găsește numărul de șasiu, notează-l și sună la reprezentanța oficială pentru a afla unde a circulat pentru prima dată vehiculul. Unul dintre locurile în care găsești numărul de șasiu este în partea inferioară a parbrizului, pe partea șoferului.

Problema cu o mașină de import este că aceasta provine, de obicei, de la un comerciant care face importuri în masă și ascunde acte, cărți de service și documente justificative.

În acest fel, nu poți evalua mașina în mod corespunzător și aproape întotdeauna plătești mai mult decât merită cu adevărat.

Atenție la autenticitatea documentelor!

Un dealer corect păstrează documentele vamale arhivate, în forma lor originală.

Nu te lăsa păcălit cu fotocopii, care sunt de obicei însoțite de scuze precum „Arăt copii, pentru că originalele sunt păstrate de vamă”. Acest lucru nu este adevărat și este posibil ca, în spatele justificărilor, să se ascundă acțiuni frauduloase.

Reține: cu cât sunt disponibile mai multe acte, cu atât sunt mai puțin „ferestre” care pot fi exploatate de către „profesioniștii” de pe piață.

După vămuire și înainte de eliberarea plăcuțelor de înmatriculare, o mașină de import trebuie să treacă  prin Inspecția Tehnică.

De asemenea, pentru  că vorbim de import second hand, comerciantul ar trebui să  poată prezenta factura de achiziţie din străinătate.

Echipamentul, kilometrajul și emisiile sunt indicate acolo.

Ca și în cazul altor documente, scuze precum „pierdută pe drum”, „reținută de vamă” etc. sunt semnale de alarmă.

Atenție la mașinile diesel de import!

În acest caz, principala grijă a potențialului cumpărător este de a determina gradul de tehnologie anti-poluare.

„Ce Euro este”, adică, mașina second hand care îl interesează.

În general, de la Euro 5 în sus nu este nici o problema. La Euro 4, însă, pot să apară probleme.

O  mașină diesel de import cu tehnologie Euro 4 are un preț foarte tentant, din cauza vechimii. Cu toate acestea, poate face obiectul unor restricții în marile centre urbane. De exemplu, în București s-a încercat, în trecut, introducerea unor taxe în funcție de norma de poluare. Este de așteptat ca astfel de taxe să revină în discuție, având în vedere problemele climatice și angajamentele internaționale privind reducerea poluării.

Problema kilometrajului „dat înapoi”

Adevărul este că piața românească a fost inundată de mașini second hand de import de calitate îndoielnică, pentru a satisface cererea foarte mare.

Iar cea mai mare problemă cu o mașină de import (și nu numai) este kilometrajul.

Profitând de cererea de mașini second hand ieftine, mulți dealeri importă mașini cu 300.000 de kilometri și le pun la vânzare cu 80.000 km, la prețuri pe măsura kilometrajului „nou”.

Nu accepta niciun motiv pentru a nu ți se prezenta documentele mașinii, întotdeauna în formă originală. Chiar dacă sunt într-o limbă complet necunoscută, caută numărul VIN și folosește-l pentru a afla numărul real de kilometri.

De asemenea, pentru kilometrajul pretins, înlocuirea unor piese precum pompa de ulei sau circuitul de alimentare din cauza uzurii la 80-100-150.000 de kilometri nu are logică. Fie a fost vorba de o defecțiune mecanică, fie mașina are, de fapt, peste 300.000 de kilometri.

Este grăitor procentul de mașini respinse de Spotawheel din cauza nepotrivirii kilometrilor reali cu cei declarați, care se ridică la aproape 50% (45%, mai exact).

Meriți o mașină mai bună


La Spotawheel, redefinim conceptul de „încredere” în segmentul auto!

Vindem mașini certificate care îndeplinesc cele mai stricte criterii de pe piață.

Deoarece ne respectăm principiile de transparență fără egal, oferim raport tehnic scris cu peste 200 de puncte, pentru ca tu să știi totul despre ce vrei să cumperi.

Îți aducem mașina la ușă pentru test drive sau, pentru siguranță maximă, îți oferim posibilitatea de cumpărare fără contact, cu drept de rambursare integrală și livrare gratuită în toată România!

Și rămânem alături de tine, cu o garanție gratuită de până la 5 ani!

Pentru că meriți o mașină mai bună și noi credem în asta!

Spotawheel

How did the article look to you? Write me in the comments below

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked with *