Audi A4 B9 exterior

La începutul anilor 90, Grupul Volkswagen a decis să depună mai multe eforturi pentru a aduce pe piață un rival real pentru Seria 3 de la BMW și Clasa C de la Mercedes Benz. Rezultatul a fost reinventarea modelului Audi 80 sub forma lui A4: o berlină compactă mai premium, pentru tineri directori și manageri de nivel mediu, cu o calitate a fabricației mai bună și mai mult confort în rulare decât Volkswagen Passat (cu care a împărțit întotdeauna platforma). Citește în continuare și află cele mai importante aspecte pozitive și negative pentru modelul Audi A4 B9.

A cincea generație Audi A4 (B9)

Pare puțin cam greu de crezut, dar actuala generație a lui A4, cea de-a cincea, e pe piață din 2015. Lansată la Salonul Auto de la Frankfurt din anul acela, a venit cu dimensiuni mai mari, dar o reducere a greutății față de a patra generație, B8. Apropo, desemnarea oficială a modelului, B9, vine de la faptul că era construită pe platforma B a VAG și este a noua generație, dacă ții cont și de genererațiile predecesorului său, Audi 80.

În privința designului, B9 e mai mult evoluție decât revoluție, dar, până la urmă, așa au stat mereu lucrurile cu modelele de masă ale Grupului Volkswagen. De ce să schimbi ceva ce funcționează, nu? Ei… părerile sunt împărțite.

Motoarele disponibile pe Audi A4 B9

Oferind numeroase versiuni de putere, gama de motorizări pentru a cincea generație Audi A4 are câte ceva pentru fiecare. Poate nu chiar pentru toată lumea, din moment ce nu există opțiune full hybrid, iar opțiunile mild hybrid au fost introduse abia odată cu faceliftul din 2019. Iată lista completă de motorizări, pentru toate piețele (cu excepția modelelor de performanță S4 și RS4):

 

  • 1.4 TFSI (benzină, 150 cp, până în 2019)
  • 2.0 TFSI ultra (benzină, 190 cp)
  • 2.0 TFSI (benzină, 252 cp)

 

  • 2.0 TDI (diesel, 136 cp și 150 cp)
  • 2.0 TDI ultra (diesel, 190 cp)
  • 3.0 TDI V6 (diesel, 218 cp și 272 cp, până în 2019)

 

  • TFSI mild hybrid (benzină-electric, 150 cp, 204 cp și 265 cp, din 2019)
  • TDI mild hybrid (diesel-electric, 136 cp, 163 cp, 204 cp și 286 cp, din 2019)

 

Pentru că Audi e o marcă premium, partea tare la gama A4 e că toate variantele de motorizare sunt disponibile cu transmisie manuală sau automată. Zicem că e tare pentru că, la mărcile “obișnuite”, cutiile automate sunt de obicei rezervate pentru cele mai mari motoare și cele mai scumpe variante. Există și câteva variante 4×4 în gama A4, inclusiv printre motorizările hibride.

Plusuri pentru Audi A4 B9

Audi A4 B9 steering wheel and dash

Deși e ceva subiectiv, principalul plus al lui Audi A4 B9 e designul. Da, da, am zis mai devreme că e o evoluție, nu o revoluție. Dar liniile sunt atât de elegante! Această mașină inspiră clasă pe toată suprafața caroseriei sale. E însăși definiția unei berline premium. Și combină aspectul cu confort excelent și calitate. A4 e și plin de tehnologie, ceea ce n-ar trebui să surprindă pe nimeni, din moment ce sloganul Audi e “Vorsprung durch Technik” (lideri prin tehnologie). Ținem să menționăm și consumul excelent al motorizării 2.0 TDI ultra, de numai 3,9 l/100 km (oficial), adică mult mai bun decât la BMW Seria 3 sau la Mercedes Benz Clasa C.

Minusuri pentru Audi A4 B9

Principala problemă pe care o avem cu Audi A4 B9 e că nu e la fel de sportivă precum BMW Seria 3. Știm că nu e musai să fie și că probabil nici nu își dorește să fie, dar na… Un alt punct sensibil e consumul mare de ulei pe care îl raportează cam toată lumea pe internet. De asemenea, reține că e o mașină premium și reparațiile pot ajunge să coste destul de mult. Așa că te sfătuim să cauți una care a fost bine îngrijită și a avut reviziile făcute la timp, pentru a evita surprizele costisitoare. Mulți proprietari se plâng și de bancheta spate înghesuită, cu prea puțin spațiu pentru picioare și cap pentru pasageri adulți.

Ce Audi A4 B9 să cumpăr?

Dacă bugetul îți permite, alege un A4 facelift, care a fost lansat în 2019. A reprezentat un facelift cuprinzător și reprezintă un excelent raport calitate-preț. Noi am merge pe un A4 Avant 2.0 TDI quattro cu cutie automată. Poate vă surprinde faptul că recomandăm varianta combi. Când vine vorba de caracter practic combinat cu eleganță, nu există combi mai bun decât un Audi combi. Cât despre 2.0 TDI, poți urmări aici un clip cu mai multe detalii tehnice.

Prețuri pentru Audi A4 B9 rulate

Audi-urile nu sunt ieftine, chiar dacă vorbim aici despre unul dintre modelele Audi mai mic. Prețurile pentru un A4 B9 rulat de calitate sunt între 15.000 și 30.000 de euro, iar modelele hibride pot fi chiar mai scumpe de atât. Ține cont de recomandarea noastră generală de a alege întotdeauna cea mai bună mașină pe care ți-o permiți.

Care sunt alternativele?

Păi, rivalele principale le-am menționat deja: BMW Seria 3 și Mercedes-Benz Clasa C. Dar mai sunt și alternative mai… neortodoxe. De exemplu, un mod mai ieftin de a avea o mașină aproape identică (cel puțin din punct de vedere mecanic) ar fi să cauți o Skoda Superb. Știm că nu e o marcă la fel de atrăgătoare, dar e o alternativă rațională. Jaguar XE ar fi o altă variantă, dar versiunile bune (cea de bază e îngrozitoare) te vor costa mai mult decât un A4 și la cumpărare și la întreținere. O ultimă mențiune ar fi Lexus IS.

Meriți o mașină mai bună


La Spotawheel, redefinim conceptul de „încredere” în segmentul auto!

Vindem mașini certificate care îndeplinesc cele mai stricte criterii de pe piață.

Deoarece ne respectăm principiile de transparență fără egal, oferim raport tehnic scris cu peste 200 de puncte, pentru ca tu să știi totul despre ce vrei să cumperi.

Îți aducem mașina la ușă pentru test drive sau, pentru siguranță maximă, îți oferim posibilitatea de cumpărare fără contact, cu drept de rambursare integrală și livrare în toată România!

Și rămânem alături de tine, cu o garanție gratuită de până la 5 ani!

Pentru că meriți o mașină mai bună și noi credem în asta!